HTML

Hétköznapi kultúrcseppek

Ez a blog hétköznapi kultúránk darabkáival foglalkozik. Tv műsorok, reklámok, politika és a satöbbi :) Ebben benne van az is, hogy kritikákat fogalmazok meg a saját szemszögemből. De az írásaim semmiképp sem mennek át "agyatlan fikázásba".

Friss topikok

Címkék

1 (1) 2012 (2) 2013 (1) 2014 (1) 4DX (1) 8 (1) Adam (1) Alex (1) Alkonyat (1) apa (1) apartman (1) árak (1) Balaton (1) Bándy (1) barom (1) béke (1) Bella (1) béna (1) beszámoló (2) beszéd (1) Bibione (1) Bochkor (1) Bochkor Gábor (1) Boros (1) Boros Lajos (1) bulvár (1) Bumeráng (1) bűnök (1) büntetés (1) Bye (1) ByeAlex (1) célközönség (1) csillag (2) dal (1) dalfesztivál (1) depresszió (1) díj (1) echo (1) Echo Tv (1) Edward (1) ég (1) Éhezők (1) ellenség (1) ellenségkép (1) élmény (1) ének (3) és (1) Eurovíziós (1) felvonulás (1) Ferenc (1) film (4) filmkritika (2) foci (1) focista (1) gondolat (1) gyenge (1) gyilkos (1) gyilkosság (1) győzelen (1) gyűlölet (1) halál (1) halálbüntetés (1) Hollandia (1) homoszexuális (1) igénytelen (1) ingyen sör (1) Izrael (1) Jacob (1) játék (1) jogok (1) Kata (1) kereskedelmi tv (1) kisebbség (1) kocsi (1) könyv (1) kretén (1) kritika (2) labdarúgás (1) maffia (1) magyar (3) Magyarország (1) magyarság (1) március 15 (1) Mark Wahlberg (1) máv (1) megasztár (2) megszűnik (1) Mila Kunis (1) mozi (3) műsor (4) negatív (1) nemzetek (1) Neo Fm (1) nyaralás (1) Olaszorszég (1) Orbán (1) örök élet (1) ostobaság (2) pálya (1) pártok (1) plüssmackó (1) pocsék (1) politika (1) politikai (1) Pride (1) producer (1) rádió (1) rap (1) reggeli (1) romantika (1) rossz (1) sajtó (1) sajtószabadság (1) Sandler (1) sekélyes (1) selejtező (1) siralmas (1) sorozat (1) stadion (1) szánalmas (1) Szaniszló (1) Szaniszló Ferenc (1) szappanopera (1) szavazás (1) szégyen (1) szerelem (1) szerelmek (1) születik (2) szurkolók (1) Tácsics (1) Tácsics díj (1) tánc (1) Ted (1) tehetségkutató (1) tehetségtelen (1) tengerpart (1) troll (1) tüntetés (3) tv (2) TV (1) TV2 (1) tv show átlagos éden hotel (1) Twilight (1) üdülés (1) unalmas (1) út (1) utazás (2) vámpír (1) vasút (1) VB (1) vereség (1) vetélkedő (1) Viadala (1) vígjáték (2) Világpanoráma (1) Voga (1) Voga János (1) vonat (1) zene (1) zsidó (1) zsűri (1) Címkefelhő

A színvonal leiskolázva!

2012.08.28. 12:23 csabapayne

Először is szögezzük le: ilyen valóságshow huszárok, troll-celebek mindig is lesznek, akiket igyekeznek az ember képébe tolni a kereskedelmi médiában. Ebben a közegben néha az a jobb, ha az adott "celeb" minél idegesítőbb, hiszen egy negatív karakterrel is el lehet adni ezt azt. Pl.: bulvárlapokat, ha azon az adott bohóc neve szerepel nagy piros betűkkel, valamilyen "meghökkentő" kontextusban (általában kérdőjellel a végén). A bohócot nem pejoratíven értem, hanem úgy mint egy munkát. Ugyanis a bohócnak az a dolga, hogy érzelmeket csaljon elő a közönségből, akár szeretik őt, akár nem.

arc.JPG

(A képek forrása: Cristofel - Kubai ritmus c. klipjéből lettek kigyűjtve. Példa arra, hogyan grimaszol egy XXI. bohóc.)


Akit ma górcső alá veszek, az Pittmann Cristofel. Nos, Cristofelről sokat nem lehet tudni, azon kívül, amit a médiában harsognak róla. Az pedig nem igazán érdekes, mivel általában csak arról szól, hogy hol látták, kivel látták és mit ivott mellé... bla bla bla. A Való Világ című műsorban szerepelt egy ideig, ahol nagyon ügyesen csinált magából bohócot. Cristofel nem más, mint egy eladható karakter, ami akár önerőből, akár segítséggel nagyon szépen fel lett építve. Persze a műsorban csak addig tartották bent, amíg az károsan nem hatott a nézettségre. De szereplése végével a karaktere megmaradt. Aztán kijött első videoklipje is. Erről nekem azonnal beugrott Johnny Gold, aki a tankönyvi példája a mai bulvármédia által felépített karaktereknek. A róla készült több részes sorozat szépen bemutatja, hogyan kerül felfedezésre egy ilyen média karakter és hogyan építik fel a személyiségét.

Ez a kis videó is remekül prezentálja azt a karaktert, amelyet egyébként a normál életben a normális emberek mélyen megvetnek. De kétségkívül van abban valami bájos, ahogy fél percig egy lakótelep parkjában óbégatva üzen egy másik hasonlóan jól kitalált "celeb" karakternek. Az üzenetet pedig némán nyomatékosítja a háttérben ácsorgó tömzsi, tréningruhás fickó karba tett kézzel. Nos, egy ilyen személyiséget mégis hogy a fenébe lehet eladni?!

Nem is olyan bonyolult. Cristofelnél már a Való Világos bemutatkozásakor is jól látható volt, hogy ez egy kitalált karakter. Folyton pörög, nagyszájú, igyekszik "jó fej" lenni, de sokszor csak megjátssza magát, ő egy igazi nőfaló, a nők kedvence, ő a "kubai macsó", fiatal, sportos és látszólag a társaság közepe, aki saját magáról egyenesen ezt gondolja, hogy a világegyetem közepe... stb, stb, stb. Vagyis olyan tulajdonságokkal van felruházva, ami miatt az átlag vagy irigyli vagy megveti őt. Hipp - hopp készen is van egy XXI. eleji irritáló karakter. A Való Világ műsorában egy ideig naponta lehetett látni, majd egyéb műsorok is foglalkoztak vele. Vagyis igyekeztek őt a köztudatba hozni. Azok akik irgylik, utálják...stb. könnyen harapnak eztán az olyan hírekre, ahol kárörvendeni lehet rajta, vagy még jobban irigyelni. Sajnos ilyen az emberi természet, a bulvármédia pedig ezt mesterien használja ki.
Szépen kialakul egy folyamat, amikor a bulvármagazinok címlapján nagy piros betűkkel megjelenik, hogy: "CRISTOFEL NEMI BETEGSÉGET KAPOTT?" vagy "CRISTOFEL A KOPASZODÁSSAL KÜZD!" ... stb.
Egy ilyen "hír" kapcsán lesz az országban jó néhány olyan ember, aki ezért megveszi az adott újságot egy kis kárörvendés reményében: "Lám, lám, jól megszívta a kis kö***g", "He-he, erre legyen nagy arcod!" Talán még maga Cristofel is így tenne, ha nem róla szólna egy ilyen cikk. 

Eladható továbbá ez az általános iskolás korosztálynak is, hiszen gyerekek lévén ők könnyen felfigyelnek egy egy harsány, vidám, számukra példaképszerű karakterre. És vannak akik 15-20 éves korukra sem "nőnek fel" és példaképként tisztelik a média által "legyártott celebet". Vagyis itt lenne az ideje, hogy a tanárok, szülők leüljenek beszélgetni a kisiskolás gyerekekkel és megbeszéljék velük, hogy nem baj ha bírjátok Cristofelt. De ő is csak egy jól kitalált bohóc egy nagy cirkuszban, amit kereskedelmi médiának hívnak.

Következtetés... az ilyen bohócokat felesleges éjjel nappal ócsárolni. Helyükön kell kezelni őket, ami pedig a "médianagycirkusz".

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturcseppek.blog.hu/api/trackback/id/tr484711370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása